Wyszukiwarki internetowe katalogują witryny, pod względem ich słów kluczowych i formy. Gdy użytkownik zadaje pytanie lub wpisuje poszukiwaną frazę, Google lub Bing wyświetlają linki do tych najtrafniejszych. Jeżeli użytkownik przejdzie do którejś z tych witryn, jest to zaliczane do ruchu organicznego.

Każdy właściciel strony chciałby oczywiście, aby zainteresowanie jego witryną było jak największe. Dlatego w dzisiejszym artykule podpowiadamy, jak zwiększyć ruch organiczny.

Ruch organiczny- jak działa?

W interesie wyszukiwarki jest pokazanie wyników, które odpowiedzą z największym prawdopodobieństwem na potrzeby internauty. W tym celu skrypty analizują zawartość witryn, czyli przede wszystkim słowa i wyrażenia, jakie występują w słowach pod daną domeną, a także linkowanie z innych stron.

Jak generuje się ruch organiczny?

Aby zrozumieć, jak zwiększyć ruch organiczny na stronie, najpierw powinniśmy poznać podstawy jego generowania. Czyli:

  • długofalowość – potrzebna jest systematyczna praca, aby odpowiednio zoptymalizować treści i linki
  • strategia – nasze działania muszą być zaplanowane w czasie i budżecie, a treści dostosowane do naszych czytelników
  • kwestia płatności – za pojawienie się w wynikach wyszukiwania płacić nie musimy, jednak nie oznacza to, że ruch organiczny jest darmowy. Musimy zainwestować w niego czas, a nawet i pieniądze.

Jak zwiększyć ruch organiczny?

Oto sposoby na zwiększenie ruchu organicznego:

Audyt SEO

Wszystkie elementy audytu SEO wpływają na wzrost widoczności naszej strony w wyszukiwarce

Publikacja treści

Publikacja wartościowej treści to świetny pomysł na zwiększenie ruchu organicznego. Gdy będziemy poruszać ciekawe tematy, będziemy mogli liczyć na udostępnienia naszej strony przez użytkowników. Dzięki regularnemu dodawaniu treści, będziemy mogli polepszyć nasze linki wewnętrzne i zdobyć jakościowy ruch w domenie.

Czytelny adres URL

Odpowiednia struktura naszego internetowego adresu ma duże znaczenie dla robotów Google’a. Promują one bowiem rozwiązania, które są przyjazne dla użytkowników. Dlatego też nasz adres URL powinien jasno informować, gdzie prowadzi dany link.

Czyszczenie profilu linków

Złej jakości linki mogą zniweczyć wszystkie nasze starania. Dlatego też powinniśmy regularnie czyścić ich profile.

Tagi

Podczas dodawania artykułów, powinniśmy dodawać ok. 3-5 tagów. Sprawi to, że nasza strona będzie miała większy site.

Szybkość strony

Działalność witryny również może mieć wpływ na jej pozycjonowanie, chociaż nie ma na ten temat odpowiednich badań. Niektórzy specjaliści twierdzą bowiem, że jeżeli użytkownicy się zniecierpliwią i szybko wyjdą z naszej strony, Google nie będzie jej polecał.