Przygotowanie właściwej oferty dla klientów przybywających w odwiedziny do miast turystycznych jest niezwykle ważna. Poszczególne osoby charakteryzuje różny profil odbiorcy.

Niektórzy przyjeżdżają z chęcią zwiedzenia najważniejszych zabytków, jeszcze inni wybiorą wydarzenia kulturalne, np. festiwale i koncerty, a są i tacy, którzy będą chcieli wypocząć – zwłaszcza w kurortach górskich lub nadmorskich jest to popularne. Jednym z pierwszych elementów jest wybór miejscówki – najchętniej rezerwowane są te zlokalizowane w centrum miasta – wtedy jest najłatwiej bowiem dotrzeć do pobliskich atrakcji oraz centrów handlowych, gdzie będzie możliwe dokonanie zakupu przedmiotów codziennego użytku, czy żywności. Również miejsce w pobliżu komunikacji miejskiej lub lotniska może cieszyć się popularnością. Jednak cały szereg innych rozwiązań jest również rozważany przez klienta – od dostępu do internetu w hotelu, poprzez atrakcje takie jak basen lub siłownia, oraz możliwość skorzystania z barku, oraz sejfu na przechowywanie swoje podręczne drobiazgi.

Hotele różnej jakości

Również sama jakość hotelu ma znaczenie przy wyborze przez klienta. Im więcej gwiazdek, tym większe luksusy czekają w środku, ale również cena jest wyższa i nie każdy może sobie na to pozwolić. Dużą wartość ma także obecność miejscówki na rynku oraz kwalifikacje osób zajmujących się wszystkimi działami – do HR, poprzez księgowość aż po recepcję, rezerwację pokoi i profesjonalną obsługę klienta. Dużą rolę odgrywają obecnie programy hotelarskie – jeżeli są one właściwie zsynchronizowane z oprogramowaniami dla gastronomii, czy portalami rezerwacyjnymi, to nie będzie obaw o overbooking – problem, z którym wiele podmiotów na rynku – nie tylko hotelarskim – dzisiaj się mierzy. Dobre programy hotelarskie powinny być obsługiwane przez osoby z wieloletnim doświadczeniem. Ponadto, uniwersalne rozwiązania to takie, które są dostępne zarówno na komputerze, jak i na smartfonie. Dzięki dobrym programom klient będzie w stanie na platformie bookingowej zarezerwować właściwy pokój w hotelu, który mu odpowiada.

Wybór jednego programu

Właściwego programu hotelarskiego nie jest łatwo wybrać – należy dostosować system zarządzania do potrzeb konkretnego obiektu tak, aby był on prosty i przejrzysty, np. z programem rezerwacyjnym służącym do profesjonalnej obsługi klientów. Również program recepcyjny ułatwi takową obsługę – recepcja jest bowiem jednym z podstawowych elementów dobrego hotelu i ułatwia porozumienie między klientem a hotelem.