Media społecznościowe otwierają przed nami dużo możliwości. Aby tak było, musimy jednak profesjonalnie prowadzić nasz firmowy profil na Facebooku. Od czego powinniśmy zacząć i jak sprawić, by nasze konto przyciągało rzesze odbiorców? Podpowiadamy!

Pomysł na firmowy profil na Facebooku

Musimy się na sam początek zastanowić, jaki jest nasz cel prowadzenia konta w mediach społecznościowych. Bez dobrej strategii daleko nie zajedziemy. Co może być naszym celem? Między innymi:

  • promowanie swojej firmy na całym świecie
  • zainteresowanie większej grupy odbiorców naszymi produktami
  • ułatwienie komunikacji z naszymi klientami
  • rozpowszechnianie bonusowych treści, czy kuponów rabatowych

Nie musimy decydować się na jeden z nich. Możemy zrealizować ich więcej. Musimy zainteresować się tematem i przyjrzeć się naszej konkurencji, aby stworzyć swój indywidualny plan działania.

Pełen profesjonalizm

Musimy pamiętać, że treści, które wrzucimy na nasz firmowy profil na Facebooku, zobaczy masa użytkowników. Musimy więc dokładnie przemyśleć, co chcemy im przekazać. Komunikaty powinniśmy dopasować również do naszej grupy docelowej- jeżeli wciąż nie wiemy, kto dokładnie się do nie zalicza- musimy jak najszybciej sobie to zwizualizować. Postarajmy się, aby nasz firmowy profil na Facebooku nawiązywał kolorystyką do grafiki naszego sklepu Internetowego. Musimy także umieścić logo naszej firmy, aby klient mógł bez problemu zidentyfikować nasze konto z marką.

O czym pisać na Facebooku?

Musimy określić tematykę treści, które chcemy publikować. Z całą pewnością zasada, że “im więcej, tym lepiej” w tym wypadku się nie sprawdzi. Musimy postawić na jakość, nie na ilość. Posty powinny być zgodne z zainteresowaniami naszych Internautów. powinniśmy wyróżnić czymś nasz firmowy profil na Facebooku na tle konkurencji. Bądźmy kreatywni i zaskakujmy! Przyniesie nam to naprawdę duże efekty.

Komunikacja z klientami

Fanpage ułatwia nam też oczywiście kontakt z naszymi klientami. Dajmy im możliwość zadawania pytań, recenzowania produktów, wyrażania opinii i udzielania wskazówek, dotyczących rozwoju naszej firmy. Obiektywne spojrzenie na naszą firmę, pomoże zauważyć nam błędy, o których nie mieliśmy pojęcia. Dobra komunikacja wzbudzi zaufanie odbiorców i zbuduje nasz pozytywny wizerunek w ich oczach.

Konkursy i nagrody

Urządzajmy konkursy z nagrodami, które zaktywizują naszych użytkowników. Treść konkursu powinna być przejrzysta, a trudność dopasowana do naszej grupy docelowej. Zwycięzcę powinniśmy uroczyście ogłosić na naszym profilu.

Grafiki i video

Chociaż treść jest oczywiście bardzo ważna, duży procent ludzi jest wzrokowcami. Wstawianie ciekawych infografik o naszej firmie, czy filmów video o najnowszych promocjach lub produktach, może więc być dużo bardziej efektywne.