Instagram ciągle się rozwija. Niedawno jednak mocno ograniczył możliwość dotarcia do odbiorców. Jak zwiększyć zasięgi firmy na Instagramie? Podpowiadamy!

Jak zwiększyć zasięgi firmy na Instagramie?- praktyczne porady

Oto kilka praktycznych porad, które pozwolą Ci na zwiększenie zasięgów firmy na Instagramie:

Dobry biogram

Jest to nasza wizytówka. Ktoś, kto wchodzi na nasz profil, może się dowiedzieć dzięki niemu o nas to, co chcielibyśmy mu przekazać. Właśnie dlatego jest to bardzo istotny aspekt.

Estetyczne zdjęcia i grafiki

Instagram opiera się o wrażenia wizualne. Dlatego powinniśmy dobierać do niego treści, które zrobią naprawdę dobre wrażenie na naszych odbiorcach. Nie musimy ograniczać się do zdjęć własnych produktów. Umieszczajmy różnego rodzaju estetyczne obrazy, które przyciągną naszych klientów.

Hashtagi

Hashtagi to pozycja obowiązkowa. Najlepiej sprawdzają się posty, które mają ponad 11 hashtagów. Musimy więc trochę się nad nimi pogłówkować, aby dopasować się do grupy docelowej.

Nie tylko biznes

Nie piszmy jedynie o biznesie. Możemy wrzucić od czasu do czasu coś bardziej osobistego. Sprawi to, że nasz profil na Instagramie będzie ludziom bardziej bliski. Zobaczą w nas realną osobę, która zajmuje się dostarczaniem rozwiązań dla innych, jest pasjonatem, a przede wszystkim człowiekiem z krwi i kości. Nie musimy pokazywać jedynie swoich wzlotów, czasami warto okazać, jak radzimy sobie z problemami. Dobrze jest pokazać, że czasami coś nam się nie uda, ale potrafimy się z tego pozbierać i dalej iść do celu.Takie bardziej ludzkie podejście do profilu, pozwoli nam wzbudzić lojalność i zaufanie u klientów.

Oznaczanie lokalizacji

Jeżeli znajdujemy się w jakimś ogólnodostępnym miejscu, powinniśmy oznaczyć lokalizację. Osoby, które się tam pojawią, będą mogły trafić na nasz profil.

Konkursy z nagrodami

Urządzanie konkursów z nagrodami pozwoli nam przyciągnąć ich uwagę. Możemy połączyć taki konkurs z zapisaniem się do naszego newslettera. Wtedy nie tylko zyskamy odbiorców, ale i zwiększymy swoją listę mailingową.

Wymiana

Zacznijmy wymieniać się udostępnieniami z profilami o zbliżonej tematyce. Zyskają na tym obie strony.

Budowanie relacji z influencerami

Warto nawiązać kontakt z influencerami. Musimy jednak pamiętać, aby były to osoby uczciwe i rzetelne.

Słuchanie odbiorców

Wchodźmy w relacje z naszymi odbiorcami i wychodźmy naprzeciw ich oczekiwaniom. Jeżeli proszą o konkretny rodzaj treści, powinniśmy się do nich dostosować. W ten sposób będą oni bardziej zaangażowani w budowę naszego profilu.