Youtube to jeden z popularniejszych serwisów internetowych na świecie. Umożliwia nam on darmowe umieszczanie i odtwarzanie plików wideo. Codziennie trafia on do prawie ⅓ wszystkich osób, które korzystają z Internetu. Dlatego kampania reklamowa Youtube może oferować nam duże możliwości. Jak zacząć działanie na tym serwisie i jakie daje nam ono korzyści? Podpowiadamy!

Kampania reklamowa Youtube- reklamy TrueView

Kampania reklamowa Youtube ma zwykle postać umieszczania filmów promocyjnych w dwóch opcjach:

  1. TrueView In-Stream– jest to wyświetlanie reklam przed docelowym materiałem wideo (zwykle użytkownik może ją pominąć po 5 pierwszych sekundach)
  2. TrueView Discovery– czyli wyświetlanie reklam obok filmów Youtube, np. w wynikach wyszukiwania lub na stronie wydawców filmów w sieci reklamowej Google.

Kampania reklamowa Youtube- zalety

Przede wszystkim reklamowanie się na Youtubie to dobry sposób na dotarcie do dużej ilości odbiorców, kształtowanie wizerunku firmy lub poinformowanie klientów o nowo wprowadzonym produkcie. Kampania reklamowa Youtube może konkurować nawet z tymi, które prowadzone są przez kanał telewizyjny. Decydując się na tę opcję, zdobywamy również przewagę, dzięki zaawansowanym możliwościom kierowania reklam. Dodatkowo, wyniki są dużo bardziej mierzalne. Inne zalety reklam na tym serwisie to m.in.:

  • Przystępność cenowa – koszt takiej reklamy jest dużo niższy niż w przypadku tej wyświetlanej przez telewizję. Za pominięte reklamy nie są naliczane opłaty. Jest to bardzo atrakcyjne rozwiązanie.
  • Precyzyjne targetowanie – jak już wspomnieliśmy, możemy kierować nasze kampanie do bardzo skonkretyzowanych grup docelowych, które zostały wyróżnione na podstawie kryteriów demograficznych, czy chociażby zainteresowań.
  • Możliwość udostępniania – nasze reklamy mogą być udostępniane przez innych użytkowników. Jest to dodatkowa korzyść dla nas, bo bez dodatkowych kosztów, rozszerzamy swój zasięg.

Jak przygotować dobrą reklamę na Youtube’a?

Kampania reklamowa Youtube musi zawierać dobry film promocyjny. Musi zwracać uwagę odbiorców, przekazywać potrzebne informacje i zachęcać do zainteresowania się naszą marką. Jeżeli planujemy wykorzystywać reklamy pomijalne, musimy pamiętać, że pierwsze 5 sekund jest najważniejsze. Cały film nie powinien być natomiast dłuższy niż 30 minut.

Inne formaty reklam w YouTube

W serwisie możemy docierać do naszych użytkowników za pomocą różnych formatów reklamach. Nie musimy się ograniczać jedynie do filmów promocyjnych. Jakie mamy więc formaty reklam do wyboru?

  • Reklamy displayowe – są to standardowe banery reklamowe wyświetlane po prawej stronie materiału wideo lub pod nim.
  • Nakładki reklamowe – są to reklamy, które zajmują dolne 20% okna filmu. Mogą mieć formę graficzną lub tekstową. Widz może je zamknąć w każdej chwili.
  • Karty sponsorowane – na tych kartach wyświetlane są przede wszystkim produkty z Google Zakupy, które mogą być związane z filmem.