Media społecznościowe zabierają nam dużo czasu. Nie da się prowadzić swojego profilu w każdym. Podpowiadamy więc jakie są najpopularniejsze social media, w których z pewnością warto zaistnieć!

Korzyści z korzystania serwisów społecznościowych

Media społecznościowe grają bardzo dużą rolę w komunikacji naszej firmy z potencjalnymi klientami. To tam szukają o nas informacji, nawiązują z nami kontakt i szukają odpowiedzi na pytania, które ich dręczą. Powinniśmy więc wychodzić oczekiwaniom naprzeciw i stwarzając profile w niektórych mediach, wpłynąć na budowanie wizerunku naszej marki.

Najpopularniejsze social media- TOP 10

1. Facebook

Ten najczęściej używany serwis społecznościowy musiał zostać umieszczony na pierwszym miejscu. Strona ta używana jest przez ponad miliard internautów dziennie. Można na niej dzielić się różnymi informacjami o naszej firmie, organizować wydarzenia i konkursy, a także prowadzić rozbudowane kampanie reklamowe. Dodatkowo, komunikator pozwala nam na prowadzenie rozmów z naszymi klientami.

2. Instagram

Jest to główny kanał, na którym możemy opublikować zdjęcia lub filmy. Również znani i lubiani celebryci reklamują tam produkty i usługi popularnych marek. Duże pole do zainteresowania Internautów tym, co im oferujemy!

3. Youtube

Głównym celem Youtube’a jest udostępnianie i oglądanie materiałów wideo. Serwis ten ciągle zyskuje na popularności. Wiele marek zauważyło już potencjał, który drzemie w tej stronie i zainwestowało w różne kampanie promocyjne. Pójdźmy za ich przykładem.

4. LinkedIn

Portal ten staje się obowiązkową częścią wizytówki. Jest to sieć profesjonalnych kontaktów, gdzie możemy udostępniać wszelkiego rodzaju treści specjalistyczne- tj. raporty, analizy, wyniki i prezentacje.

To, co udostępnimy wpłynie na pozytywny obraz wizerunku naszej firmy, da też naszym odbiorcom pojęcie o jej wielkości, potencjale oraz obszarze działań.

5. SlideShare

Jest to narzędzie bezpośrednio połączone z LinkedIn. Organizuje społeczności wokół udostępnianych prezentacji i przedstawianych w nich kwestii. To znakomite narzędzie służy przede wszystkim do przekazywania treści poradnikowej i różnego rodzaju tutoriali.

6. Tumblr
Jeżeli głównymi docelowymi odbiorcami są młodzi ludzie, a dostępnymi narzędziami grafiki, zdjęcia i filmy, to Tumblr będzie świetnym wyborem na promocję naszej marki. Zaprojektujemy na nim nasz kanał o niepowtarzalnym wyglądzie i układzie. Relacja z obserwatorami ma lekki charakter. Nada się przede wszystkim tym biznesom, które ukierunkowane są na estetykę.

7. Snapchat
Dzięki tej aplikacji mamy szansę na zbudowanie relacji z odbiorcami. Zdjęcia, które tam udostępniamy, widoczne są jedynie przez 24 godziny. Możemy więc wykorzystać to narzędzie to przekazywania czasowych kodów rabatowych, czy przekazywania ekskluzywnej treści.

8. Twitter

Tu umieścimy krótki post, który składać się może jedynie ze 140 znaków. Dobrze sprawdzą się chwytliwe i wyczerpujące temat treści. Możemy przekierować użytkowników dalej, załączając link do wpisu. Do tego dobrze jest używać hashtagów, które pozwolą użytkownikom szybciej trafić na nasz post.

9. Soundclound

Dla branży, która zajmuje się muzyką. Tu możemy udostępniać nasze utwory. Jeżeli odpowiednio je otagujemy w krótkim czasie mogą one dotrzeć do rzeszy odbiorców.

10. Flickr

Jeżeli nasza firma posiada zasoby wysublimowanych zdjęć wysokiej jakości. Otagujmy je właściwie, umieśćmy znaki wodne i stwórzmy albumy, za pomocą których uczynimy z tego kanału element strategii budowania naszego wizerunku.