E-marketing to działania, które służą do promocji naszej firmy i dostosowanie naszych usług i produktów do potencjalnego klienta. Jak wybrać dobre narzędzie do e-marketingu? Podpowiadamy!

Narzędzie do e-marketingu- pozycjonowanie

Pozycjonowanie to jedna z najbardziej efektywnych technik marketingowych. Mimo wszystko wciąż jest niezrozumiała, a tym samym niedoceniana przez wiele firm. Na czym polega? To narzędzie do e-marketingu sprawia, że nasza strona znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania. Od wysokości pozycji zależy bowiem to, czy potencjalny klient trafi na naszą stronę i zapozna się z ofertą. Nawet jeżeli będziemy mieli wyjątkowo atrakcyjną ofertę, ale nie zostaniemy dostrzeżeni, nie możemy liczyć na wysoką sprzedaż.

Narzędzie do e-marketingu- E-mail marketing

Jeżeli dobrze przygotujemy nasz e-mail marketing, możemy używać go jako narzędzie sprzedażowe i zarówno dotarcie do osób potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą. Na rynku mamy programy (tj. FetResponse czy FreshMail), które całkowicie zautomatyzują cały proces. Narzędzia te oferują coraz większy wachlarz udogodnień. Możemy dostosować maile do urządzeń mobilnych, czy też personalizować oferty w czasie rzeczywistym.

Na co powinniśmy uważać przy e-mail marketingu?

Przy tym rozwiązaniu powinniśmy przede wszystkim uważać na to, aby:

  • aktualizować swoją bazę mailingową, usuwać adresy niekatywne i nieaktualne
  • w wiadomościach nie używać słów, tj. “promocja”, czy “obniżka”- zostaną one potraktowane jako SPAM
  • zadbać o wysoką dostarczalność maili
  • zrobić testy, czy nasze wiadomości są odczytywane

Google AdWords

Jest to najbardziej powszechny system płatnej reklamy w wyszukiwarce Google. Możemy sami stworzyć materiał promocyjny i dobrać odpowiednie słowa- klucze, które będą powiązane z naszą branżą. To narzędzie do e-marketingu umożliwia wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwarki Google i na witrynach partnerskich.

Najważniejsze korzyści z tego rozwiązania:

  • reklama wyświetla się osobom poszukujący informacji związanych z naszą branżą- są więc potencjalnie nią zainteresowani
  • mamy całkowity nadzór nad kształtem reklamy, jej ostatecznym kosztem, czy chociażby tym, w jakim języku będzie się ona wyświetlała
  • możemy dokładnie zmierzyć skuteczność reklamy

Content Marketing

Za sprawą rosnącej popularności mediów społecznościowych, a przede wszystkim Facebooka, treści w różnej postaci mogą być przez nas wykorzystywany do budowania świadomości marki. Najbardziej popularne treści to: zdjęcia, video, wpisy na blogach, tutoriale, raporty, czy artykuły eksperckie. Przy tworzeniu treści, powinniśmy pamiętać o copywritingu, czyli pisaniu tekstów na potrzeby stron, a także przygotowywanie artykułów o konkretnej tematyce.

Co jeszcze powinniśmy wiedzieć?

Kiedy zaczynamy dopiero przygodę z naszym e-biznesem, powinniśmy się z całą pewnością poradzić ekspertów z branży. Oni pomogą nam stworzyć odpowiednią strategię i wybrać narzędzie do e-marketingu, które spełnią nasze oczekiwania.