Niestandardowy karton sprawdza się w wielu branżach. Nietypowe pudełka pozwalają wyróżnić produkt na półce, mogą posłużyć także do odświeżenia wizerunku marki. Jak zapakować w oryginalny sposób sprzęt elektroniczny? Postanowiliśmy przyjrzeć się kilku znanym markom i sprawdzić, jak one to robią!
Niestandardowy karton – jak wyróżnić pudełko?
Niestandardowy karton sprawdza się w wielu różnych branżach – w nietypowe pudełka pakują swoje produkty firmy jubilerskie, producenci artykułów spożywczych, sprzedawcy odzieży i kosmetyków. Co zrobić, by pudełko wyróżniło się na tle konkurencji? Jest na to wiele sposobów.
Można wyposażyć kartony (zobacz Packhelp.it) w:
- przegródki,
- nietypowe wycięcia,
- uchwyty.
Inny sposób to unikalna kolorystyka oraz design, a także niebanalna konstrukcja i sposób otwierania pudełka. Jakie rozwiązania można spotkać w branży elektronicznej?
Niestandardowy karton w branży elektronicznej
#1 Apple

Jeśli chodzi o branżę elektroniczną, niekwestionowanym liderem w projektowaniu opakowań jest firma Apple. Pudełka z bielonej tektury, niezależnie od tego, czy skrywają w środku tablet, iPoda, czy iPhone’a, są bardzo pożądane przez konsumentów z całego świata. Symbolizują z jednej strony solidność i niezawodność, a z drugiej elitarność i dobry gust. Z jednej strony, stosowany przez Apple minimalizm w projektowaniu opakowań może się wydawać całkowicie zwyczajny, a z drugiej, ma w sobie to coś, czego nie raz brakuje innym opakowaniom.
#2 Marshall

Nieco bardziej niestandardowe (w porównaniu z Apple) wydają się opakowania na słuchawki firmy Marshall. Pudełka, które nas szczególnie zainteresowały, są dwuczęściowe i posiadają w środku podnoszone denko, na którym spoczywa sprzęt. Są z jednej strony eleganckie i stylowe, a z drugiej – przyjazne dla naturalnego środowiska.
#3 Gauss

Ciekawe opakowania można znaleźć także w środowisku producentów żarówek. Dobrym przykładem jest firma Gauss, która korzysta z nietypowych, bo czarnych, kartonowych pudełek. Podobizny żarówek są wyjątkowo dobrze widoczne na takim tle, a pudełka zdecydowanie zachęcają do zakupu!

Marka bardzo konsekwentnie i starannie podchodzi do projektowania opakowań, co widać także po pudełkach na żarówki LED tej samej firmy.
Zainteresował Cię ten wpis? Zachęcamy także do sprawdzenia: Narzędzie do e-marketingu – sprawdź, czego używa konkurencja!