Nie każdy potrafi należycie zaprezentować ofertę danego produktu lub usługi, tak, by nie tracić czasu i przyczynić się do sfinalizowania transakcji. Jak przekonać klienta do zakupu produktu? Poniżej przedstawiamy kilka porad!

Jak przekonać klienta do zakupu produktu – przede wszystkim – nie kłam

Naczelną zasadą dobrej sprzedaży jest niekoloryzowanie faktów i podawanie tylko rzetelnych i sprawdzonych informacji na temat danego produktu. Kłamstwa na temat funkcjonalności danego produktu prędzej czy później wyjdą na jaw. W konsekwencji klient nie tylko złoży reklamację lub zażąda zwrotu, ale także wyda niepochlebną opinię dla firmy w sieci.

Zaufanie i relacja mają ogromne znaczenie w przypadku wielu usług. Jeśli chcesz dla klienta jak najlepiej i dbasz o jego interesy, a także o to, by produkt mu posłużył jak najlepiej, szanse na owocną sprzedaż znacznie wzrosną. Dlatego staraj się wyprzedzać myśli klienta, podsuwaj mu możliwe rozwiązania i pokaż sytuacje, w których dany produkt przysłuży się najlepiej.

Jak przekonać klienta do zakupu produktu – przemawiaj językiem korzyści

Prezentując dany produkt, trzeba się dobrze przygotować. Nie tylko należy posiadać wiedzę na temat samego produktu, ale i także odnośnie konsumenta, któremu chcemy go sprzedać. Przed podjęciem próby sprzedaży dobrze jest zrobić rozeznanie i poznać lepiej swojego klienta. Dowiedzieć się, jakie ma potrzeby. Jak mu pomóc. Na jakich wartościach najbardziej mu zależy.

Ważna jest pewność siebie, ale też przemawianie językiem, który trafi do konsumenta. Tak właśnie powstał język korzyści, czyli opisywanie produktu w oparciu o takie zwroty, które podkreślą jego zalety (ważne dla konsumenta). Wysoki poziom bezpieczeństwa, rozsądne rozwiązanie w tej cenie, najszybszy model na rynku – tego typu sformułowania uwydatnią pozytywne cechy produktu i sprawią, że klient zacznie go pożądać.

Jak przekonać klienta do zakupu produktu – dołóż jakiś gratis

Dokładanie do produktu, który chcemy sprzedać, małego gratisu to dobrze przyjęta praktyka w sprzedaży. Każdy konsument lubi dostawać coś za darmo. Jeśli drobiazg będzie praktyczny albo da szansę poznać markę lepiej, zawsze warto go dorzucić do sprzedawanego towaru!

Do zaprezentowania produktu lub usługi możesz użyć niekonwencjonalnych metod, np. stoisk wystawienniczych lub innych akcesoriów reklamowych. Pamiętaj także o tym, by zawsze informować klienta o aktualnych rabatach i promocjach. Zrób rozeznanie wśród innych podobnych produktów na rynku i pokaż, że Twoja oferta jest naprawdę wyjątkowa.